قوانین و مقررات آموزشی امتحانات حضوری پایان ترم موسسه آموزش عالی هاتف

دوشنبه 9 خرداد 1401 کد : 6392 اطلاعیه‌ها و فراخوان‌‌ها
تعداد بازید: 5963 نویسنده: مدیر سایت

قوانین و مقررات آموزشی امتحانات حضوری پایان ترم موسسه آموزش عالی هاتف

از کلیه دانشجویان محترم درخواست می شود، جهت جلوگیری از هرگونه اختلال در روند برگزاری امتحانات، موارد زیر را به دقت مطالعه و نسبت به رعایت کلیه آنها اقدام نمایند. رعایت نظم نشانه شخصیت شماست.
1) همراه داشتن کارت دانشجویی ویا کارت شناسایی معتبر و کارت ورود به جلسه امتحان که بعد از تاریخ 10خرداد درسامانه آموزشی قرارگرفته است الزامیست همچنین جهت اخذ کارت ورود به جلسه باید ارزشیابی اساتید درسایت انجام شود .


2)  20 دقیقه قبل از شروع امتحان در دانشگاه حضور داشته باشید .با توجه به موارد فوق تأکید می‌شود پیش‌بینی لازم برای زمان، مسیر، وسیله ایاب و ذهاب عمومی و مشکلات احتمالی را نموده و به موقع از منزل خارج شوید. درصورت بسته شدن درب حوزه امتحانی وشروع امتحان ازورود دانشجو ممانعت به عمل می آید. 


3) باتوجه به اینکه برروی کارت ورود به جلسه امتحان برای هردانشجو شماره صندلی اختصاصی مشخص گردیده است ، توجه داشته باشید برای پیداکردن شماره صندلی درسالن امتحانات که زمان برخواهد بود وتاخیرشما باعث برهم خوردن نظم آزمون خواهد شد 20دقیقه قبل از شروع امتحان در محل دانشگاه حضور به هم رسانید .


4) هرگونه جابه جایی صندلی وتعویض شماره صندلی تخلف وتقلب محسوب می گردد .


5) به همراه داشتن مداد ، خودکار ، پاک کن و مداد تراش الزامی می باشد . رد و بدل کردن هر گونه لوازم التحریر تقلب و تخلف محسوب و باعث اخراج از جلسه امتحان می گردد . 


6) به همراه داشتن هرگونه کتاب، جزوه ، یادداشت و امثال آن، اعم از مرتبط یا غیرمرتبط با موضوع امتحان، اکیداً ممنوع است.


7) هرگونه گفتگو و صحبت کردن با سایر دانشجویان در جلسۀ امتحان، تحت هر عنوانی تخلف و تقلب محسوب می گردد.


8) همراه داشتن گوشی تلفن همراه ، در جلسه امتحان،تخلف و تقلب محسوب می شود. دانشجویانی درصورت همراه داشتن ، می بایست قبل ازجلسه امتحان گوشی موبایل خودرا به باجه امانات مستقر درمجاورت سالن امتحانات تحویل نمایند.


9) هرگونه نوشته بر روی برگه ، ماشین حساب و امثال آن، حتی در صورتیکه مرتبط با موضوع و سوالات امتحان نباشد، تخلف و تقلب محسوب می گردد.


10) به همراه داشتن اشیاء اعم از وسایل الکترونیکی ، ارتباطی ، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند،انگشترهوشمند ،خودکار هوشمند ،هندزفری  وامثالهم ممنوع است  و استفاده از ماشین حساب فقط در امتحاناتی که مجوز استفاده از آن توسط استاد اعلام شده باشد، مجاز می باشد وفقط ماشین حساب هایی قابل استفاده هستند که در سطح اعلام شده توسط استاد باشند. هر نفر برای خود یک ماشین حساب جداگانه همراه داشته باشد از تلفن همراه به عنوان ماشین حساب تقلب محسوب می شود .


 11) تبادل هرگونه لوازم التحریر، ماشین حساب و امثال آن در جلسۀ امتحان ممنوع ،تخلف و تقلب می باشد.


 12) نکاتی که مسوولان اجرایی آزمون متذکر شده را رعایت نمایید.


 13) دانشجویان در صورت داشتن دو امتحان در یک زمان باید  مسئول جلسه را قبل از آغاز امتحان  مطلع نمایند .


 14) پاسخنامه های خود را تمیز و بدون تاخوردگی نگاه داشته و تحویل دهید.


 15) پاسخنامه های تستی را فقط با مداد مشکی نرم پررنگ پر نمائید.


 16) دانشجویان محترم به تعداد سوالات و زمان آن در سربرگ دقت نموده در صورت مغایرت در تعداد سوالات مراقب را در جریان قرار دهید.


 17) کامل کردن تمامی موارد ذکر شده در پاسخنامه از قبیل نام و نام خانوادگی دانشجو ، شماره دانشجویی و... در پاسخنامه الزامی می باشد.  همچنین نوشتن نام و نام خانوادگی دانشجو به همراه شماره دانشجویی در برگه سوال نیز الزامی است .در هنگام تحویل پاسخنامه برگه سوال نیز می بایست تحویل داده شود و عدم رعایت موارد موجب تصحیح نشدن برگه می شود.


18) امضای لیست حاضرین به معنای حضور در جلسه امتحان می‌باشد و تا ۲۰ دقیقه بعد از شروع امتحان می‌بایست لیست مذکور توسط رابط از دانشجوی حاضر در جلسه امضا گرفته شود. چنانچه رابط جهت اخذ امضا به شما مراجعه ننماید مراتب سریعاً به رابط مربوطه اطلاع داده شود. ضمناً عدم امضای لیست حاضرین به منزله غیبت در امتحان می‌باشد و غیبت موجه  در امتحان حذف درس و غیبت غیر موجه صفر محسوب می شود.


 19) دانشجویانی که در کلاس درس غیبت آن ها بیش از 16/3کل جلسات درس باشد، حق شرکت در جلسه امتحان پایان نیمسال را ندارند. ودرکارت ورود به جلسه امتحان درمقابل درس حذف شده عبارت حذف درج شده است ودارای شماره صندلی نمی باشد . 


ضمن آرزوی توفیق و موفقیت برای همه دانشجویان از کلیه خواهران و برادران عزیز خواهشمندیم کلیه شئونات اسلامی و دانشجوئی را رعایت نموده و با آمادگی و استعانت از خداوند متعال در جلسات امتحانی حضور یابند.