سوالات متداول امور مالی

    • آیا امکان تقسیط شهریه وجود دارد؟

    پاسخ: شرط اصلی برای تقسیط شهریه در هر ترم عدم وجود بدهی قبلی می باشد. هر دانشجو در ابتدای شروع انتخاب واحد مبلغی را به عنوان علی الحساب پرداخت می نماید (معمولاً دانشجویان کاردانی و کارشناسی 5,000,000 ریال و دانشجویان کارشناسی ارشد 10,000,000 ریال) و سپس اقدام به انتخاب واحد نموده و پس از انتخاب واحد می بایست نسبت به تثبیت انتخاب واحد (حداکثر یک هفته بعد از اتمام انتخاب واحد) از طریق پرداخت مابقی بدهی یا تقسیط مابقی بدهی صرفاً از طریق چک معتبر اقدام نماید

     

    •  تعداد و دوره های اقساط شهریه در هر نیمسال چگونه است؟

    پاسخ: در نیمسال مهر (نیمسال اول) دانشجو باید مبلغ بدهی خود را حداکثر در 3 قسط با ارائه چک معتبر تقسیط نماید. (تاریخ سررسید آخرین چک 10 دی ماه آن سال می باشد)

    در نیمسال بهمن (نیمسال دوم) دانشجو باید مبلغ بدهی خود را حداکثر در 3 قسط با ارائه چک معتبر تقسیط نماید. (تاریخ سررسید آخرین چک 10 خرداد ماه آن سال می باشد)

    در نیمسال تابستان  دانشجو باید مبلغ بدهی خود را حداکثر در 1 قسط با ارائه چک معتبر تقسیط نماید. (تاریخ سررسید آخرین چک 15 مرداد ماه آن سال می باشد)

     

    •   در صورت اتمام سنوات مبالغ شهریه های ثابت و متغیر چگونه خواهد بود؟

    پاسخ: سنوات مجاز از نظر مالی و آموزشی برای دانشجویان به شرح زیر می باشد:

    کاردانی پیوسته و ناپیوسته: 5 ترم

    کارشناسی ناپیوسته:        6 ترم

    کارشناسی پیوسته:        10 ترم

    کارشناسی ارشد:           4 ترم

    در صورت اتمام سنوات مجاز شهریه دانشجو در هر نیمسال سنوات اضافی (اضافه بر سنوات مجاز) بر اساس شهریه های ورودیهای آن نیمسال محاسبه می گردد. لذا شهریه های ثابت و متغیر دانشجو قطعاً افزایش می یابد

    .

    •  شهریه مربوط به دانشجویان انصرافی و هزینه جریمه آنها چگونه می باشد؟

    بر اساس ماده 4 و تبصره ماده 4 آیین نامه "نحوه دریافت شهریه از دانشجو" و مصوبه 02/9503 مورخه 08/08/95 شورای هیات رئیسه  موسسه به صورت زیر می باشد:

    1. درصورتی که دانشجو قبل از شروع ترم جاری موسسه انصراف دهد در صورتی که جدیدالورود باشد ملزم به پرداخت 10 % از شهریه ثابت و متغییر برای سایر دانشجویان تمام شهریه ثابت خواهد بود.
    2. درصورتی که دانشجو بعد از شروع ترم جاری موسسه و قبل از حذف و اضافه انصراف دهد ملزم  به پرداخت شهریه ثابت خواهد بود.
    3. درصورتی که دانشجو بعد از شروع ترم جاری موسسه و بعد از حذف و اضافه انصراف دهد ملزم  به پرداخت هم شهریه ثابت و هم شهریه متغییر خواهد بود.

    در صورتی که دانشجوی انصرافی قصد ثبت نام مجدد در موسسه را دارد به شرط عدم بازگشت پرونده به دانشجو از پرداخت جریمه انصراف معاف می باشد

    .

    •  در صورت اضافه پرداخت شهریه توسط دانشجو چگونه مبلغ شهریه اضافی به دانشجو برگشت می شود؟

    پاسخ: اگر دانشجویی مبلغی مازاد بر شهریه را به طور اشتباهی پرداخت نماید این مبلغ مازاد به بستانکاری دانشجو منظور می گردد و در صورتی که دانشجوی ترم آخری باشد لازم است تا با مراجعه به موسسه و تکمیل فرم " استرداد شهریه" و ارائه شماره حساب بانک تجارت (برای سایر بانک ها داشتن شماره شبا الزامی است) مبلغ اضافه پرداختی شهریه خود را مطالبه نماید

    .

    •  مبنای محاسبه شهریه های ثابت و متغیر چگونه می باشد؟

    مبنای تعیین شهریه های ثابت و متغیر، نرخ های اعلامی از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور می باشد که هر ساله به همه موسسات اعلام می گردد. همچنین بر همین اساس هر ساله معمولاً 10الی 15% به شهریه های متغیر افزوده می گردد

    .

    •  تخفیفات مربوط به دانشجویان ممتاز به چه صورتی می باشد؟

    پاسخ: در پایان هر نیمسال گزارش دانشجویان ممتاز توسط آموزش ارائه می گردد بر اساس این گزارش دانشجوی ممتاز (شاگرد اول) هر رشته از بین کلیه ورودیها در آن نیمسال مشخص گردیده و تخفیفی معادل 30% کل شهریه در نیمسال بعد اعمال می گردد

    .

    •  شهریه تطبیق واحد چگونه است؟

    در صورتی که دانشجو تطبیق واحد انجام دهد شهریه وی به صورت زیر محاسبه می گردد:

    شهریه تطبیق واحد= شهریه ثابت5%× تعداد واحدهای تطبیق شده

    در صورتی که دانشجو به صورت میهمان در موسسه واحدهایی را گذرانده باشد و از محل تحصیل قبلی خود انصراف دهد و در موسسه ثبت نام نماید از پرداخت شهریه واحد هایی که مطابق نظر آموزش موسسه ، معادل سازی می شود در همان رشته معاف خواهد بود.

    در صورتی که دانشجو تعدادی واحد در سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی گذرانده باشد و در موسسه ثبت نام نماید از تخفیف 50درصدی شهریه معادل سازی برخوردار می گردد.

     

    •  شهریه مرخصی تحصیلی چگونه است؟

    شهریه مرخصی برابر شهریه ثابت یک نیمسال تحصیلی می باشد

     

    •  شهریه دروس معرفی به استاد چگونه است؟

    شهریه دروس معرفی به استاد = با نصف شهریه ثابت+ شهریه متغیر واحدهای معرفی به استاد

     

    •  شهریه ترم تابستان چگونه محاسبه می گردد؟

    شهریه ترم تابستان= نصف شهریه ثابت + شهریه متغیر دروس اخذ شده در ترم تابستان

     

    •  میزان تخفیفات دانشجویانی که از یک خانواده هستند چقدر است؟

    بر اساس مصوبه 03/9503 مورخه 08/08/95 شورای هیات رییسه موسسه تخفیفات شهریه دانشجویان به شرح ذیل می باشد.

    • به میزان 20 % تخفیف از مجموع شهریه برای همسر و فرزندان کارکنان و اعضاء هیئت علمی موسسه.
    • به میزان 15 % تخفیف از مجموع شهریه برای بیش از یک دانشجو از یک خانواده در این موسسه ، هر کدام از این افراد مشمول15 %

    این تخفیفات به مدت یک نیمسال اعمال می گردد

    .

    • نرخ دستمزد ساعتی کار دانشجویی چقدر می باشد؟

    بر اساس مصوبه05/9506 تاریخ 06/10/95 شورای هیات رییسه موسسه از این پس برای کاردانشجویی در مقطع کارشناسی و کاردانی هر ساعت 15000ريال و برای کارشناسی ارشد هر ساعت 20000ريال پرداخت می گردد

    .

    •   آیا تفاوتی بین شهریه دانشجویانی که از طریق کنکور یا به صورت بدون کنکور (سوابق تحصیلی) جذب موسسه می شوند وجود دارد؟

    خیر هیچگونه تفاوتی بین این دو روش پذیرش وجود ندارد

    .

    •  میانگین شهریه مقاطع مختلف موسسه آموزش عالی هاتف چقدر است؟

    محاسبه میانگین شهریه ورودی های 1396

    میانگین تقریبی شهریه یک ترم

     (ریال)

    میانگین تعداد واحد انتخابی در ترم

    گروه مربوط به رشته تحصیلی

    مقطع تحصیلی

    11،500،000

    18

    علوم انسانی

    کارشناسی ناپیوسته

    13،500،000

    18

    فنی و مهندسی

    9،500،000

    18

    علوم انسانی

    کاردانی

     (پیوسته و ناپیوسته)

    12،500،000

    18

    فنی و مهندسی

    11،500،000

    18

    علوم انسانی

    کارشناسی پیوسته

    13،500،000

    18

    فنی و مهندسی

    20،000،000

    9

    علوم انسانی

    کارشناسی ارشد ناپیوسته

    23،000،000

    9

    فنی و مهندسی

     
    •  نحوه پرداخت شهریه به چه صورت می باشد؟

    پرداخت شهریه یا به صورت الکترونیک با مراجعه به سایت بوده که دانشجویان محترم جهت پرداخت الکترونیک می توانند به بخش "راهنمای پرداخت شهریه" مراجعه نمایند. در این بخش به صورت تصویری تمامی مراحل پرداخت ذکر گردیده است. و یا با مراجعه به امور مالی موسسه و پرداخت از طریق دستگاه کارتخوان می باشد.

     

    • شماره حساب های موسسه:

    بانک انصار:1- 12061798- 43 2410

    بانک ملت:5797979705

    بانک تجارت:2510377454

     

    • شماره کارت:

    بانک انصار: 7980 – 9767 – 8110 – 6273  به نام موسسه آموزش عالی هاتف

    بانک ملت: 9950 – 0522 – 3378 – 6104 به نام موسسه آموزش عالی هاتف  

     

    •  مبلغی از شهریه خود را پرداخت نموده ام ولی هنوز در سایت دانشگاه این پرداختی مشاهده نمی شود، راه حل برطرف کردن این مشکل چگونه است؟

    بنا به دلایلی ممکن است شهریه پرداختی مورد ادعای دانشجو در سایت ثبت نشده باشد که بیشتر این موارد سیستمی بوده و توسط بانک مورد نظر تعیین تکلیف می گردد. اما اگر به هر دلیلی این مشکل برطرف نگردید لازم است تا دانشجو به امور مالی موسسه مراجعه و مشکل را مطرح نماید

    .

    •  آیا می توانم به عنوان دانشجوی فارغ الحصیل با تقسیط بدهی از طریق چک، نسبت به دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات یا دانشنامه اقدام نمایم؟

    خیر- زمان دریافت گواهی موقت دانشجو می بایست هیچ گونه بدهی اعم از چک یا وام به موسسه نداشته باشد و مستلزم تسویه حساب دانشجو می باشد

    .

    •  آیا جهت دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد باید تسویه حساب مالی صورت گیرد؟

    بله- جهت اخذ مجوز دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشجو می بایست حتما به صورت نقدی با موسسه تسویه حساب نماید

    .

    •  آیا لازم است دانشجویان حمایت شونده از سوی سازمان های خاص مانند بنیاد شهید هر نیمسال، نامه مربوط به تقبل بدهی از سوی سازمان مربوطه را به موسسه تحویل دهند؟

    در حال حاضر موسسه آموزش عالی هاتف فقط با بنیاد شهید و مستضفان در این زمینه همکاری دارد و لازم است دانشجویان مربوطه در هر نیمسال تحصیلی و در شروع ترم نامه مربوط به حمایت مالی سازمان مربوطه را به موسسه تحویل نمایند

    .

    •  آیا امکان اخذ وام جهت پرداخت شهریه موسسه وجود دارد؟

    بله- دانشجویان می توانند در بازه های زمانی خاص جهت دریافت وام دانشجویی به "پورتال دانشجویی صندوق رفاه" مراجعه نمایند و از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی برخوردار گردند. علاوه برتسهیلات صندوق رفاه، موسسه با بانک انصار تفاهم نامه همکاری منعقد نموده است که دانشجویان متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در ابتدای هر ترم می تواند با مراجعه به امور مالی نسبت به ثبت نام وام اقدام نمایند.  برای اطلاعات بیشتر می توانید به کارشناس امور مالی موسسه آموزش عالی هاتف مراجعه نمایید.

  • يكشنبه 26 آذر 1396
  • روابط عمومی
  • 497